Zachodnia obwodnica Zielonej Góry zostanie dokończona. Wcześniej miasto pozyskało środki na jej realizację, teraz rusza z przetargiem na wybór wykonawcy. To tzw. trzecia część tej inwestycji.
Obwodnica zachodnia ma mieć docelowo ok. 8,4 km długości. Poprowadzi od drogi wojewódzkiej 298, czyli Trasy Północnej do skrzyżowania z DW-279 w pobliżu miejscowości Wysokie.
Obecnie w realizacji jest już ok. trzykilometrowy fragment (cz. 1 i cz. 2) – tzw. obwodnica Przylepu. To odcinek od Trasy Północnej do drogi wojewódzkiej 280 w Przylepie. W ramach tej części powstaje także rondo w ciągu drogi nr 280 w Przylepie. Wykonawcą w trybie zaprojektuj i wybuduj jest w tym przypadku Budimex, z którym umowa została podpisana w lipcu ub. roku. Do końca tego roku ma być uzyskana decyzja ZRID, a umowny termin ukończenia przypada na I kwartał 2028 roku.
Wyświetl większą mapę
W tym roku Zielona Góra uzyskała 178 mln zł dofinansowania do realizacji tego zadania, a teraz rozpoczyna poszukiwanie wykonawcy w trybie zaprojektuj i wybuduj dla trzeciej części obwodnicy. Chodzi o budowę drogi od nowo powstającego ronda w ciągu drogi wojewódzkiej nr 280 do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 279.
Oferty w przetargu będą przyjmowane do 22 października.
Realizowane przez miasto obwodnica docelowo połączy się z planowanym mostem w Pomorsku i węzłem na drodze ekspresowej S3 w okolicach Sulechowa. Most w Pomorsku jest realizowany przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze, który wybrał już wykonawcę – ma nim być Porr.
Zachodnia obwodnica Zielonej Góry będzie drogą jednojezdniową dwupasową. Każdy pas ruchu ma mieć 3,5 m szerokości. Droga będzie dostosowana do przenoszenia 11,5 t/oś.